Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
fout met upgrade naar 7.00-06
|
|
Ron |
Geplaatst op 25 December 2009, 12:10
|
Junior Lid Berichten: 14 Lid sinds: 08 Nov 2008, 09:59 |
Hoi Allemaal, Eerst fijne kerstdagen. Ik ben vandaag bezig met het upgrade van mijn site naar 7.00-06 van 6.01.19 Maar nu krijg ik de volgende fout melding. Stap 4: Config / Database setup No database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selectedNo database selected Verbinding met database gemaakt. Config bestand met succes geschreven. Fout: Niet in staat databasetabellen aan te maken. Kan iemand mij hiermee helpen? gr Ron |
|
|
Jelle |
Geplaatst op 25 December 2009, 15:26
|
Veteraan Berichten: 576 Lid sinds: 31 Oct 2008, 22:37 |
Als eerste ook fijne Kerstdagen gewenst natuurlijk. Voor wat betreft de upgrade: Heb je je exact aan de juiste volgorde gehouden zoals beschreven in de readme? Dus eerst een goede backup maken van alle bestanden en database. Vervolgens alle infusions/panelen van versie 6 defuseren/uitschakelen Dan de database-upgrade uitvoeren. Daarna de files van versie 7 uploaden. (Persoonlijk heeft het mijn voorkeur om eerst alle versie 6 bestanden te verwijderen (exclusief config.php) en dan pas de versie 7 bestanden te uploaden.) Als je een goede backup hebt gemaakt, kan je die weer terug plaatsen als het mis gaat en nog een poging wagen. Belangrijkste is de readme tot op de letter te volgen. Het lijk er nu op dat je de files voor versie 7 hebt ge-upload zonder eerst de database-upgrade uit te voeren. |
|
|
Ron |
Geplaatst op 25 December 2009, 19:50
|
Ik ben inderdaad vergeten eerst de database upgrade uit te voeren. Tevens ben ik mijn back up van de bestanden kwijt. is hiervoor nu een oplossing? |
|
|
Jelle |
Geplaatst op 25 December 2009, 23:29
|
Nou, de meest voor de hand liggende oplossing is een clean install van PHP-Fusion v7 Je bent dan wel alle gegevens kwijt. Een mogelijke andere oplossing zou kunnen zijn om versie 6.01.19 terug te plaatsen, en een database-backup in te lezen. De infusions zal je dan handmatig uit de database moeten verwijderen, (tenzij je nog precies weet wat het allemaal was, dan moet je die ook terug plaatsen.) En dan alsnog een upgrade naar versie 7 proberen. Maar dan precies volgens de stappen in de readme. |
|
|
Ron |
Geplaatst op 26 December 2009, 09:55
|
Hoi jelle, Ik heb net een mailtje gestuurd naar hostnet want ik krijg de hele tijd de volgende fout melding: Unable to select MySQL database 1044 : Access denied for user 'hsvdodewaard'@'%' to database 'hostnet' Dus volgens mij kloppen de gegevens niet die ik heb. maar het vreemde is wel dat ik overal in kan komen. dus ook op het control panel van hostnet ik kan naar de gegevens toe van mijn database. Ik weet echt niet wat ik nu fout doe? Gr Ron |
|
|
Jelle |
Geplaatst op 26 December 2009, 13:15
|
Het lijkt er op dat er mogelijk in je config.php een foutje staat voor het aanspreken van de database. Dat kan natuurlijk van alles zijn zoals de database-naam, database-wachtwoord, Usernaam. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat er iets mis is met de instellingen van/bij je host. Dus even afwachten wat die op je mailtje antwoorden. |
|
|
Ron |
Geplaatst op 26 December 2009, 13:18
|
Oke ik zal even afwachten op het mailtje In ieder geval voor zo ver al bedankt. |
|
|
Ron |
Geplaatst op 26 December 2009, 14:34
|
Hoi Jelle, Na een zondag middagje te emmeren ben ik er toch uit gekomen Bij de database naam hoorde nog een _ streepje bij dat is niet mogelijk om te zien op de streep. Dus even ter info het is opgelost ik werk nu met v7.00.06 Joeppie Maar bedankt voor de hulp kan je toch eens zien hoe goed je moet kijken naar de gegevens. Bedankt |
|
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fout met upgrade naar 7.00-06', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
upgrade van 7.01.02 naar 7.02.07 | Infusions | : 3 | 23 Nov 2016, 06:34 |
PhpFusion 7 updaten naar versie 8 | Algemene v7 support | : 6 | 13 Nov 2015, 15:18 |
Rechter panel verspringt op één pagina naar beneden | Modificaties | : 6 | 23 Dec 2013, 15:43 |
Fout in extra uservelden | Algemene v7 support | : 7 | 04 Nov 2013, 19:24 |
upgrade 7.01 naar 7.02 | Algemene v7 support | : 2 | 14 Mar 2013, 18:05 |