Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
Geen bevestigingsmail bij 'wachtwoord kwijt'
|
|
Joo |
Geplaatst op 10 January 2009, 15:42
|
Lid Berichten: 109 Lid sinds: 23 Nov 2008, 20:46 |
Als beginner heb ik dit probleem al eerder aangekaart. Tot op heden is het me niet gelukt dit op te lossen, vandaar een nieuwe poging. Als een lid om een nieuw wachtwoord vraagt is het voldoende om het emailadres in te tikken waarna PHP-Fusion een nieuw wachtwoord zal toesturen. Mijn server ondersteunt geen sendmail daarom heb ik een SMTP server met inlognaam en paswoord ingegeven bij de algemene instellingen van PHP-Fusion. Na het ingeven van het emailadres verschijnt echter de volgende foutmelding: Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to <mijn server>.nl:25 (A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond. ) in D:\<mijn pad>\includes\class.smtp.php on line 122. Vervolgens verschijnt wel de mededeling dat er een mail met nieuw wachtwoord is verzonden. Dit komt echter nooit aan. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Gewijzigd door Joo op 10 January 2009, 15:42 |
|
|
Puma |
Geplaatst op 10 January 2009, 21:24
|
Senior Lid Berichten: 324 Lid sinds: 22 Oct 2008, 20:46 |
Misschien de verkeerde gegevens.. Heb je je host al eens gecontacteerd om hier meer info over te vragen en eventueel de juiste gegevens? PUMA
|
|
|
T013S |
Geplaatst op 10 January 2009, 23:05
|
Lid Berichten: 87 Lid sinds: 03 Dec 2008, 11:25 |
Klopt, ik heb het probleem ook. Ik los dit nu op om zelf het wachtwoord te veranderen, doorgeven en dan kunnen zij het veranderen in eigen wachtwoord... |
|
|
Joo |
Geplaatst op 11 January 2009, 20:09
|
Bedankt voor het meedenken! Ik ben even op bezoek geweest bij mijn provider Vevida.nl. Daar wordt het volgende gezegd over problemen met mailen: Volgens de meeste scripts worden regels in de body van e-mails afgebroken met maar onze mailserver eist dat de regeleinden eindigen met Blijkbaar is er dus toch sendmail mogelijk vanaf de website. Verder wordt er ook een voorbeeld php script gegeven om mail te verzenden vanaf de website (zie bijlage). Weet iemand in welk script van PHP-Fusion bovenstaande eventueel aangepast zou moeten en/of kunnen worden?
Joo voegde bij, bestand:
Gewijzigd door Joo op 11 January 2009, 20:12 |
|
|
icemania |
Geplaatst op 11 January 2009, 21:50
|
Lid Berichten: 92 Lid sinds: 01 Nov 2008, 09:45 |
register.php
|
|
|
Joo |
Geplaatst op 12 January 2009, 22:31
|
Klopt Peter, het register.php. Maar hier kan ik niet het probleem oplossen. Het lijkt dat er bij het samenstellen van het mailtje met het nieuwe wachtwoord iets gewijzigd moet worden. Ik heb \r\n al toegevoegd in het locale bestand 'lostpassword.php' omdat daar onder 410 en 411 de tekst voor het mailtje wordt gegeven. Maar ook dit lost niets op. Ik probeer dus een oplossing te vinden voor het gegeven dat mijn provider alleen sendmail ondersteunt wanneer de regeleinden \r\n bevatten. Mijn kennis van php schiet hiervoor te kort. Schakel ik een smtp server in dat blijft ondanks alle juiste instellingen de eerder genoemde foutmelding komen. Hebben anderen geen probleem met het versturen van mail? |
|
|
icemania |
Geplaatst op 12 January 2009, 22:54
|
Lid Berichten: 92 Lid sinds: 01 Nov 2008, 09:45 |
Niet voor zover mij bekent
|
|
|
Joo |
Geplaatst op 20 June 2009, 21:30
|
Het probleem met versturen van mail met PHP-Fusion is nog steeds niet opgelost. Het schijnt dat de huidige PHPMailer versie van PHP-Fusion niet alle nodige parameters voor mijn host (Windows platvorm) ondersteunt. Mijn host heeft de volgende oplossing gevonden: Het lijkt er op dat u een nieuwe versie van PHPMailer moet plaatsen. Dit heb ik gevonden op http://php-fusion.co.uk/print.php?typ...read=24556. De link naar PHPMailer is: http://phpmailer.codeworxtech.com/ind...pg=sf&p=dl-> PHPMailer for PHP5/6 -> http://sourceforge.net/project/showfi..._id=252700 In de "examples" folder vindt u een test_smtp_gmail_basic.php, deze heb ik aangepast voor de VEVIDA SMTP en dat werkt inderdaad. Dus het ligt niet aan een openssl library, maar aan PHPMailer's ondersteuning voor het "StartTLS" commando. Wat ik uit de eerste link begrijp is dat dit probleem wordt opgelost bij een nieuwe versie 7.01 van PHP-Fusion. Weet iemand of hier al aan wordt gewerkt? Is er een tijdelijke oplossing? Ik heb PHPMailer gedownload maar mijn kennis schiet tekort om het probleem op te lossen. Kan iemand mij hierbij helpen? Heeft dit bericht dezelfde oorzaak? http://www.phpfusion-nederlands.info/...ead_id=367 Gewijzigd door Joo op 20 June 2009, 21:37 |
|
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen bevestigingsmail bij 'wachtwoord kwijt'', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen onderwerp | Infusions | : 8 | 19 Nov 2018, 21:19 |
Kan geen evenementen aanmaken in kalender | Infusions | : 10 | 27 Dec 2014, 12:44 |
beheerders wachtwoord kwijt | Algemene v7 support | : 12 | 21 Jan 2014, 16:21 |
Kroax geen toegang terwijl ingelogd | Infusions | : 1 | 01 Jul 2011, 19:45 |
geen infusions meer | Algemene v7 support | : 10 | 16 Jun 2010, 22:34 |